fredag 14. januar 2011

Hvordan få seg venner

Det er én ting jeg er ganske nysgjerrig på når det gjelder USA. Det er hvilke venner jeg kommer til å få! Kommer de til å ha samme vaner som meg? Kommer de til å like de samme tingene som meg? Og er det jeg som må ta initiativ til å finne på noe?

Jeg har leste de fleste USA-bloggene ut og inn, og alle som en skriver at man må være aktive og ta initiativ. Men tenk om de ikke gir noe tilbake? Jeg tror egentlig ikke det vil skje, de fleste gir jo noe tilbake når en prøver å få kontakt. Jeg er bare litt bekymret for å være alene tror jeg. Jeg er vel kanskje bare alt for glad i vennene mine her i Norge.

Men jeg skal ta de råd jeg har fått, melde meg på en sport og prøve å finne de riktige vennene. Man finner nok fort ut hvem som er ekte venner, og hvem som bare er "venner" fordi du er ny og kommer fra et annet land. Det er altså sånn, at man bør melde seg på en sport for å få ordentlig kontakt med andre. I og med at man velger fag i statene og ikke linje, slik som i Norge. Så bytter man jo klasse hele tiden. Derfor bør man være aktiv og si ja til å mye som mulig. Man får sannsynligvis ikke de samme sjansene igjen?

1 kommentar:

  1. Jeg ønsker ikke å skuffe deg for mye, men amerikanere skifter bestevenn oftere enn sokker.. Det er vanskelig å få ekte venner, og etter 6 måneder her nede vil jeg påstå at jeg ikke har noen ekte venner. Det er hardt og vanskelig tilbtider, men det går greit så lenge du har noen venner. Trenger du noen å snakke med, er det ikke alltid vennene dine vil være der for deg som vi nordmenn er vandt til, fordi de rett og slett ikke har eller er ekte venner her nede..

    SvarSlett